Termeni legali - Info-Kiosk
POLITICA DE CONFIDENTIALITATE pentru serviciul Info Kiosk (My PE Kiosk)
Info Kiosk (denumit si My PE Kiosk) este un serviciu pus la dispozitia clientilor de catre Premier Energy Furnizare S.A., in cadrul Centrelor de Relatii cu Clientii, utilizand o aplicatie prin intermediul careia pot fi achitate facturile Premier Energy Furnizare si sunt oferite detalii despre sold si facturi, istoricul platilor efectuate, informatii generale despre contract si alte informatii utile.
Premier Energy Furnizare S.A., cu sediul in Craiova, str. Calea Severinului, nr. 97, etaj 1, judetul Dolj, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Dolj sub nr. J16/517/2007, avand Cod Unic de Inregistrare 21349608. Premier Energy Furnizare S.A., este operatorul de date din perspectiva prelucrarii datelor cu caracter personal inerenta utilizarii aplicatiei Info Kiosk.
Prin acest document, utilizatorii Info Kiosk sunt informati despre prelucrarea datelor cu caracter personal atunci cand utilizeaza aplicatia Info Kiosk si drepturile pe care acestia le au in legatura cu prelucrarea datelor lor cu caracter personal.
I. CATEGORIILE DE DATE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRATE, SCOPURILE IN CARE SUNT PRELUCRATE, PRECUM SI TEMEIUL JURIDIC AL ACESTORA
Atunci cand alegi sa utilizezi Info Kiosk, vom avea acces si vom utiliza anumite date cu caracter personal care te privesc. Premier Energy Furnizare S.A., prelucreaza datele tale cu caracter personal in conformitate cu prevederile legale privind protectia datelor cu caracter personal, in calitate de operator, numai pentru scopurile specificate.
1. Autentificarea in InfoKiosk
Pentru a te autentifica in Info Kiosk, trebuie sa te identificam in baza noastra de date a clientilor Premier Energy Furnizare S.A.. In acest scop, iti solicitam anumite date pentru a iti putea da acces la sistemul Info Kiosk, dintre care unele pot constitui date cu caracter personal:
a) in cazul clientilor casnici, sunt solicitate urmatoarele: nume, prenume, codul de client, ultimele 6 cifre din codul numeric personal (parola), tipul de client (casnic/ non-casnic).
b) in cazul clientilor non-casnici, sunt solicitate urmatoarele: codul de client, denumirea societatii / codul unic de inregistrare (CUI), tipul de client (casnic/ non-casnic).
Prelucram aceste date in temeiul executarii unui contract cu tine, anume Termenii si conditiile de utilizare Info Kiosk pe care ii accepti atunci cand accesezi sistemul. In cazul reprezentantilor persoanelor juridice, avem, de asemenea, un interes legitim pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, in vederea furnizarii serviciilor disponiblie prin intermediul Info Kiosk.
Datele sunt pastrate atata timp cat sunt necesare pentru scopurile indicate in aceasta politica sau pentru indeplinirea unor cerinte legale sau apararea unor drepturi.
Te rugam sa pastrezi confidentialitatea datelor de autentificare in Info Kiosk. Premier Energy Furnizare S.A., nu isi asuma raspunderea in cazul in care vei dezvalui aceste date unor terti.
2. Date cu caracter personal disponibile in contul accesat prin aplicatia Info Kiosk
Accesarea contului tau prin intermediul aplicatiei Info Kiosk iti permite sa vizualizati anumite informatii, inclusiv date cu caracter personal, legate de serviciile pe care Premier Energy Furnizare S.A., ti le presteaza. Aceste informatii se refera la: informatii despre solduri si facturi, istoric plati efectuate, transmitere index, informatii generale despre contract, transmiterea de solicitari/ sesizari.
A. Informatii sold si facturi. Plata factura
A.1. Informatii sold si facturi
In calitate de client Premier Energy Furnizare S.A., ai posibilitatea de a accesa aplicatia Info Kiosk si a te informa in legatura cu soldul si facturile tale. Pentru a face acest lucru, dupa ce te autentifici trebuie doar sa selectezi sectiunea relevanta intitulata „Informatii sold si facturi”. Vei primi informatii despre soldul si facturile tale de tipul: tip serviciu (ex. energie electrica, gaze naturale), numar factura, data emitere, data scadenta, valoare factura, rest de plata, statusul platii (achitat/ neachitat), sold total de achitat la data accesarii, etc. Ai posibilitatea de a solicita sa iti fie afisate facturile in functie de diverse criterii: status, tip serviciu, etc. Poti vizualiza aceste facturi si le poti trimite prin email la o adresa pe care o completezi sau poti sa le printezi.
A.2. Plata factura
Tot in cadrul sectiunii indicate la punctul A.1 de mai sus („Informatii sold si facturi”) ai posibilitatea sa selectezi dintre facturile neachitate afisate si sa efectuezi plata partiala sau totala pentru factura selectata/ facturile selectate. In cazul in care doresti sa efectuezi o plata partiala este necesar sa introduci suma pe care vrei sa o achiti. In caz contrar, alege optiunea „Plateste tot” si esti redirectionat catre pagina de plata a procesatorului de plati PayU. Dupa efectuarea platii vei primi pe email o confirmare a platii efectuate. In cazul in care nu ai o adresa de email deja inregistrata in sistem, inainte de a fi directionat catre pagina de plata a procesatorului de plati va trebui sa introduci o adresa de email pentru a primi confirmarea privind plata online. Aceasta adresa de email se va salva in baza de date Premier Energy Furnizare S.A., de gestionare a clientilor.
In urma introducerii datelor de pe card la efectuarea platii online, acestea nu se vor utiliza sau stoca de catre Premier Energy Furnizare S.A., . Procesarea platilor va fi realizata prin intermediul procesatorului de plati PayU. La momentul efectuarii platii, vei fi redirectionat catre o pagina de plata pusa la dispozitie de procesatorul de plati PayU in cadrul careia vei gasi detalii privind termenii si conditiile pentru utilizarea functionalitatii de plata cu cardul si privind prelucrarea datelor cu caracter personal aferente, realizata de procesatorul de plati.
Prelucram aceste date in temeiul executarii unui contract cu tine, anume Termenii si conditiile de utilizare Info Kiosk pe care ii accepti atunci cand te autentifici in cont. Datele sunt necesare pentru a beneficia de functionalitatile aplicatiei Info Kiosk. Aceste date sunt stocate atat timp cat este necesar pentru a indeplini scopurile indicate mai sus sau pentru respectarea unor obligatii legale sau apararea unor drepturi.
B. Istoric plati efectuate
Dupa ce te autentifici in Info Kiosk ai posibilitatea de a accesa Sectiunea „Istoric plati efectuate” unde vei gasi informatii despre platile efectuate. Poti ordona vizualiarea acestora in functie de data inregistrarii platii.
C. Introducere index autocitit
Tot prin intermediul autentificarii in Info Kiosk ai posibilitatea de a introduce indexul autocitit accesand sectiunea „Transmitere index autocitit” din meniul afisat.
Dupa selectarea acestei sectiunii se va afisa o fereastra in care ai posibilitatea sa selectezi locul de consum si sa transmiti indexul autocitit aferent acestuia. Dupa finalizarea actiunii, indexul va fi inregistrat in sistemul Premier Energy Furnizare S.A., de gestiune a clientilor. In cazul in care veti introduce un index mai mic decat cel inregistrat anterior, se va afisa un mesaj in care vei fi atentionat despre acest lucru. In cazul in care locul de consum se afla in afara perioadei de transmitere a indexului (energie electrica sau gaze naturale), butonul de Trimitere index va fi inactiv. De asemenea, pentru oricare alt motiv pentru care indexul nu va putea fi trimis, vei fi informat printr-un mesaj automat care va fi afisat pe ecran si care va indica problema generata.
In plus, in tabelul cu informatii care se afiseaza in aceasta sectiune ai posibilitatea de a vedea informatii precum: cod client/ loc de consum, tip serviciu (energie electrica, gaze naturale), index vechi/ serie contor, tip citire index (autocitire), data inregistrare index, perioada de transmitere index.
Prelucram aceste date in temeiul executarii unui contract cu tine anume Termenii si conditiile de utilizare Info Kiosk pe care ii acceptati atunci cand te autentifici in cont. Datele sunt necesare pentru a beneficia de functionalitatile aplicatiei Info Kiosk. Aceste date sunt stocate atat timp cat este necesar pentru realizarea scopurilor indicate mai sus sau pentru respectarea unor obligatii legale sau apararea unor drepturi.
D. Informatii despre contract
In cadrul sectiunii „Informatii despre contract” care este afisata in meniul afisat dupa autentificarea in Info Kiosk, poti vizualiza informatii generale din contractul pe care il ai cu Premier Energy Furnizare. In aceasta sectiune vei afla informatii precum: numarul contractului de furnizare, data inchieierii contractului, valabilitatea contractului, modalitatea de primire a facturii si adresa pe care se primesc facturile (posta sau email), tipul tarifului contractat (ex. rezidential 1), starea contractului (activ/ inactiv).
Tot in cadrul acestei sectiuni din meniu ai posibilitatea de a modifica adresa de corespondenta. In acest scop se va afisa o fereastra unde vei putea alege locul de consum pentru care doriti modificarea adresei de corespondenta, tipul de solicitare (va fi precompletat) si va trebui sa completezi campul „Detalii solicitare” (obligatoriu). In cazul in care in baza de date exista un numar de telefon salvat, campul „Telefon” se va completa automat. In cazul in care se scaneaza documente campul „Telefon” devine camp obligatoriu pentru completare. Dupa finalizarea tuturor operatiunilor vei primi un mesaj de confirmare.
Prelucram aceste date in temeiul executarii unui contract cu tine anume Termenii si conditiile de utilizare Info Kiosk pe care ii acceptati atunci cand te autentifici in cont. Datele sunt necesare pentru a beneficia de functionalitatile aplicatiei Info Kiosk. Aceste date sunt stocate atat timp cat este necesar pentru activitatile si scopurile mentionate mai sus sau pentru indeplinirea unor obligatii legale sau apararea unor drepturi.
E. Trimite o solicitare/ sesizare
Ai posibilitatea, dupa ce te autentifici in Info Kiosk, sa trimiti o solicitare/ sesizare catre noi. Pentru a face acest lucru este necesar sa completezi un formular cu urmatoarele date: locul de consum, tipul solicitarii, detalii perivind solicitarea ta. Este posibil ca pentru aceasta operatiune sa ai nevoie sa scanezi documente. Ai optiunea sa realizezi si aceasta operatiune – pe aplicatia Info Kiosk exista un suport dedicat scanarii. In cazul in care in baza de date exista un numar de telefon salvat, campul „Telefon” se va completa automat. Daca nu exista, ai posibilitatea de a completa acesta camp (nu este obligatoriu in acest caz).
Dupa finalizarea actiunii de completare a datelor indicate mai sus si scanare a documentelor necesare, unde e cazul, vei primi un mesaj care contine informatii despre codurile de client si locurile de consum pentru care s-a transmis solicitarea, tipul solicitarii selectate de tine, descrierea solicitarii (asa cum a fost introdusa de tine), data si ora transmiterii solicitarii si numarul de telefon. De asemenea, mail-ul contine, in format PDF, paginile scanate de client. Fisierul atasat are in denumire codul de client. De asemenea, in cazul in care petitia depusa de tine este o sesizare/reclamatie, vei primi numarul de inregistrare al sesizarii la numarul de telefon introdus in petitie (in campul Telefon).
Prelucram acest date personale in baza interesului nostru legitim de a raspunde la intrebarile si solicitarile tale. Vom retine aceste date atat timp cat este necesar pentru scopurile mentionate mau sus sau pentru respectarea unor obligatii legale sau apararea unor drepturi.
II. CUI DEZVALUIM DATELE CU CARACTER PERSONAL
Vom divulga datele tale cu caracter personal doar in scopurile si catre categoriile de destinatari descrise mai jos:
a) Dezvaluirea datelor catre entitati afiliate Premier Energy Furnizare
Datele tale cu caracter personal pot fi dezvaluite catre orice alta societate care este membra a grupului nostru in cazul in care consideram ca acest lucru este in interesul nostru legitim, pentru scopuri administrative interne (de ex. gestionarea datelor in sisteme informatice interne, arhivarea contractelor, gestionarea facturilor, solutionarea disputelor etc.) sau pentru auditarea si monitorizarea proceselor noastre interne. Accesul la informatii este limitat la personalul care are nevoie sa cunoasca informatiile cu caracter personal.
b) Dezvaluirea datelor catre alte entitati
Vom mai putea dezvalui datele tale cu caracter personal unor terti in urmatoarele situatii:
- Operatorilor de retea, conform legislatiei din domeniul energiei, pentru informarea acestora despre noi contracte si locuri de consum, despre schimbarea furnizorilor, precum si despre modalitatile prin care pot fi contactati clientii in vederea solutionarii unor chestiuni importante / urgente legate de infrastructura si dispozitive;
- societatilor care ne furnizeaza produse si servicii (persoane imputernicite), cum ar fi: furnizori care au acces la datele cu caracter personal ale clientilor pentru a ne putea presta anumite servicii precum: gestionare sisteme IT; servicii website, gestionarea bazelor de date pentru marketing, transmiterea facturilor, etc.
- altor entitati, cum ar fi: autoritati si institutii publice, auditori, avocati si alti consultanti profesionisti externi, atunci cand activitatea lor impune cunoasterea datelor sau atunci cand legea ne impune sa le divulgam.
De asemenea, vom mai putea dezvalui datele tale cu caracter personal catre alti terti, in urmatoarele situatii:
o in cazul in care ne soliciti sau ne dati acordul in acest sens;
o persoanelor care demonstreaza ca detin autoritatea legala de a actiona in numele tau;
o in cazul in care avem obligatia de a dezvalui datele tale cu caracter personal pentru a respecta o obligatie legala sau o solicitare din partea autoritatilor.
De asemenea, in cazul in care vei opta pentru plata serviciilor Premier Energy Furnizare cu cardul online, direct din aplicatia Info Kiosk, datele tale vor fi prelucrate de catre procesatorul de plati (furnizor de servicii tert fata de Premier Energy Furnizare). La momentul efectuarii platii, vei fi redirectionat catre o pagina de plata pusa la dispozitie de procesatorul de plati, in cadrul careia vei gasi detalii privind termenii si conditiile pentru utilizarea functionalitatii de plata cu cardul si privind prelucrarea datelor cu caracter personal aferente.
Tertii cu care alegem sa impartasim informatiile tale cu caracter personal conform celor de mai sus sunt limitati (prin lege si contractual) in capacitatea lor de a utiliza datele cu caracter personal strict pentru scopurile specifice identificate de noi. Ne vom asigura intotdeauna ca oricare terti cu care alegem sa impartasim datele cu caracter personal sunt supusi obligatiilor privind protectia datelor. Cu toate acestea, pentru evitarea dubiului, acest lucru nu poate fi aplicabil atunci cand divulgarea nu este decizia noastra (de exemplu, daca trebuie sa furnizam datele cu caracter personal ca urmare a unei solicitari obligatorii din partea unei autoritati publice).
III. TRANSFERURI DE DATE IN AFARA SPATIULUI ECONOMIC EUROPEAN (SEE)
Prelucram datele tale cu caracter personal in cadrul SEE si nu transferam sau divulgam datele tale cu caracter personal tertilor din afara SEE. In cazul in care vom utiliza furnizori din afara SEE, care ar putea avea acces la datele tale pentru prestarea serviciilor catre Premier Energy Furnizare, vom lua masurile adecvate pentru a asigura faptul ca acestia protejeaza informatiile tale cu caracter personal in mod adecvat, in conformitate cu aceasta politica.
IV. DREPTURILE DUMNEAVOASTRA
In calitate de persoana vizata, potrivit legii, ai anumite drepturi cu privire la modul in care iti prelucram datele cu caracter personal.
(a) Dreptul de retragere a consimtamantului: atunci cand ti-ati exprimat consimtamantul pentru prelucrarea datelor tale cu caracter personal, iti poti retrage consimtamantul in orice moment.
(b) Dreptul la rectificare: poti solicita rectificarea datelor cu caracter personal care te vizeaza, daca acestea sunt inexacte sau incomplete.
(c) Dreptul la restrictionarea prelucrarii: poti solicita restrictionarea prelucrarii datelor tale cu caracter personal in cazul in care se aplica unul din urmatoarele cazuri:
• contestati exactitatea datelor tale cu caracter personal, pentru perioada de care avem nevoie pentru a verifica exactitatea datelor;
• prelucrarea este ilegala si te opui stergerii datelor tale cu caracter personal, solicitand in schimb restrictionarea utilizarii lor;
• nu mai avem nevoie de datele tale cu caracter personal in scopul prelucrarii, dar le soliciti pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta, sau
• te opui prelucrarii (in temeiul dreptului la opozitie) pentru perioada in care verificam daca drepturile noastre legitime prevaleaza.
(d) Dreptul de acces: poti solicita informatii legate de datele cu caracter personal pe care le prelucram despre tine, inclusiv informatii legate de categoriile de date pe care le detinem, pentru ce sunt folosite acestea, durata prelucrarii si cui sunt divulgate aceste date, daca este cazul.
(e) Dreptul la stergerea datelor: poti solicita sa iti stergem datele cu caracter personal care te privesc. Trebuie sa ne conformam acestei solicitari daca prelucram datele tale cu caracter personal, exceptand datele care sunt necesare:
• pentru exercitarea dreptului la libertatea de exprimare si informare;
• pentru a ne conforma unei obligatii legale pe care o avem;
• in scopuri de arhivare in interes public, stiintific sau pentru studii istorice sau in scopuri statistice; sau
• pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.
(f) Dreptul la opozitie: poti sa te opui, in orice moment, cu privire la prelucrarea datelor tale cu caracter personal din motive legate de situatia ta particulara, cu conditia ca prelucrarea sa se bazeze pe interesele noastre legitime sau cele ale unui tert. In acest caz, nu vom mai prelucra datele tale cu caracter personal, cu exceptia cazurilor in care putem dovedi motive legitime si imperioase care justifica prelucrarea si care prevaleaza asupra intereselor, drepturilor si libertatilor tale sau pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.
De asemenea, ai dreptul de a te opune prelucrarii datelor in scop de marketing direct.
(g) Dreptul la portabilitatea datelor: poti solicita sa primiti datele tale cu caracter personal pe care ni le-ai furnizat, si care sunt prelucrate in temeiul consimtamantului sau al executarii unui contract, iar in cazul in care este fezabil din punct de vedere tehnic, sa soliciti sa fie transmise altui operator.
(h) Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care te privesc sau te afecteaza intr-o masura semnificativa.
(i) Dreptul de a formula o plangere: in cazul in care ai o nemultumire, te rugam sa ne anuntati pentru a incerca sa remediem situatia. Daca nu reusim, te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, prin procedura descrisa pe website-ul acesteia: www.dataprotection.ro.
De remarcat:
• Perioada de timp: Vom incerca sa solutionam cererea ta in termen de o luna de zile, termen care poate fi prelungit cu doua luni, din motive specifice legate de un anumit drept legal sau de complexitatea cererii tale In toate cazurile, daca acest termen este prelungit, te vom informa cu privire la durata prelungirii si motivele care au condus la aceasta.
• Lipsa identificarii: In unele cazuri, este posibil sa nu te putem gasi datele cu caracter personal din cauza elementelor de identificare pe care le-ai indicat in cererea ta. In asemenea cazuri, in care nu te putem identifica drept persoana vizata, nu ne putem conforma solicitarii tale de a iti exercita drepturile legale descrise in prezenta sectiune, decat daca ne furnizati informatii suplimentare care sa permita identificarea ta. Te vom informa si iti vom oferi posibilitatea de a furniza asemenea detalii suplimentare.
• Exercitarea drepturilor: Pentru a exercita drepturile tale, te rugam sa ne contactati in scris (inclusiv electronic) la detaliile de contact furnizate in sectiunea de mai jos.