Serviciul E-Factura Creare Cont - Main
Termeni si conditii E-factura Premier Energy Furnizare
E-factura reprezinta serviciul de transmitere electronica a facturii de energie electrica sau gaze naturale, prin intermediul postei electronice („E-factura”), e-mail. Prin activarea acestui serviciu, facturile si toate documentele emise (contracte, preavize, notificari, informari etc.) de furnizorul Premier Energy Furnizare vor fi transmise prin e-mail.
Serviciul este disponibil si poate fi activat prin intermediul PE MyInfo. Clientii Premier Energy Furnizare S.A. pot beneficia de primirea facturii curente de energie electrica/gaze naturale pe adresa de e-mail prin intermediul acestui serviciu.
Daca activarea serviciului s-a realizat la crearea contului (prin bifarea optiunii de activare serviciu E-factura), factura si toate documentele emise se furnizor, se vor trimite la adresa de e-mail folosita pentru crearea contului in contul PE MyInfo.
Daca activarea serviciului s-a realizat prin alta metoda, corespondenta se va trimite la adresa de email indicata de client, care poate fi diferita de adresa de email folosita la crearea contului de client PE MyInfo.
a) Ce este E-factura*?
E-factura este un serviciu creat special pentru clientii Premier Energy Furnizare S.A., prin care este asigurat procesul de transmitere-receptie a facturii curente de energie electrica sau gaze naturale in format electronic prin intermediul adresei de e-mail.
*A nu se confunda cu programul national RO e-factura!
IMPORTANT! In momentul in care un Client a aderat la acest nou serviciu (prin crearea unui cont de utilizator in PE MyInfo si solicitarea ulterioara, in mod expres, a activarii serviciului E-factura), nu va mai primi factura curenta pe suport de hartie. Revenirea la primirea facturii tiparita pe suportul de hartie se poate face oricand, fara costuri suplimentare. Dezactivarea sau reactivarea acestei optiuni se poate realiza prin accesarea sectiunii E-factura din contul PE MyInfo.
b) Care sunt principalele beneficii ale utilizarii servicului E-factura?
- reducerea duratei de transmitere - receptie a facturii – scaderea la minim a timpului de distribuire fizica;
- ofera posibilitatea clientului de a descarca/vizualiza factura in format PDF din contul de client PE My Info;
- rapiditate in luarea deciziei efectuarii platii - odata ce factura a fost comunicata Clientului, acesta are posibilitatea luarii deciziei de efectuare a platii in acel moment sau conform termenului de plata agreat prin contract, tinand cont de bugetul disponibil;
- acces in timp real la informatii - posibilitatea vizualizari facturii pe e-mail, imediat ce aceasta a fost emisa;
- arhivarea electronica a facturilor cu impact minim asupra mediului;
- gratuitatea serviciului - Premier Energy Furnizare S.A. nu percepe niciun cost suplimentar pentru utilizarea acestui serviciu.
c) Ce trebuie sa faca un Client pentru a primi E-factura?
Clientii pot activa serviciul E-factura prin urmatoarele metode:
- Prin intermediul contului de client PE MyInfo:
- La crearea contului – clientul poate opta pentru activarea serviciului E-factura si primirea intregii corespondente pe e-mail la adresa folosita la inregistrarea in PE MyInfo, prin crearea unui cont de utilizator, prin bifarea acestei optiuni.
- Ulterior crearii contului, acesta va accesa sectiunea E-factura, va apasa butonul „Activeaza”, va completa adresa de e-mail unde doreste sa primeasca facturile si va confirma link-ul de activare receptionat pe respectiva adresa.
Alte metode de activare
- prin descarcarea si completarea formularului specific pentru energie electrica sau gaze naturale, disponibil pe site-ul www.premierenergy.info, sectiunea Servicii – E-factura, iar apoi trimiterea lui catre noi prin canalele de comunicare puse la dispozitie;
- prin solicitarea formularului de activare a serviciului E-factura in Centrele de Relatii cu Clientii Premier Energy Furnizare care va fi depus completat si semnat.
d) Ce ar trebui sa ia in considerare un Client al serviciului E-factura?
- Clientul trebuie sa se inregistreze in PE MyInfo prin crearea unui cont de utilizator;
- Clientul trebuie sa mentioneze o adresa valida de e-mail. In cazul unei erori, Premier Energy Furnizare S.A. nu va fi tinuta responsabila pentru netransmiterii facturii;
- Daca intervin modificari privind adresa de e-mail a Clientului, acesta are obligatia de a notifica cu promptitudine Premier Energy Furnizare S.A.;
- Recomandam verificarea periodica a e-mail-ului pentru a urmari primirea facturii curente si a notificarilor transmise de Premier Energy Furnizare S.A., precum si asigurarea permanenta a spatiului suficient in casuta de e-mail pentru primirea corespondentei;
- Factura va fi transmisa si va putea fi vizualizata de Client in format PDF;
- Factura se considera primita in momentul in care Premier Energy Furnizare S.A. transmite e-mail-ul ce are atasat un exemplar al acesteia;
- Obligativitatea de plata a facturii curente emise de Premier Energy Furnizare S.A. este independenta de vizualizarea sau nu a facturii si/sau e-mail-ului de catre Client.
ATENTIE! Premier Energy Furnizare S.A. nu poate fi trasa la raspundere pentru utilizarea defectuoasa a serviciului. Este responsabilitatea Clientului sa se protejeze si sa nu comunice unei terte persoane, informatiile pe care le primeste sau le acceseaza prin serviciul E-factura.
e) Care sunt pasii realizati de catre Premier Energy Furnizare S.A. odata cu activarea serviciului?
- Activarea serviciului E-factura, daca sunt indeplinite toate conditiile de aderare, potrivit celor de mai sus;
- Trimiterea periodica (la data emiterii facturii agreata) a unui e-mail de notificare ce va contine factura curenta, in format electronic, la adresa de e-mail specificata de Client.
f) Cum poate fi platita factura furnizata prin intermediul serviciului E-factura?
Plata facturii de energie electrica se efectueaza conform datelor scadente inscrise pe factura, la oricare dintre bancile noastre partenere, prin Debit Direct, Internet Banking, transfer bancar sau plata cu card sau numerar. De asemenea, plata facturii poate fi realizata online, prin intermediul PE MyInfo, urmand instructiunile din sectiunea E-factura.
Pentru a efectua plata online trebuie parcursi urmatorii pasi:
- se selecteaza factura/facturile, se selecteaza optiunea “Plateste tot” sau “Plateste partial” sau daca plata se realizeaza pentru alt client Premier Energy Furnizare, se va introduce codul de client si suma pentru plata;
- se introduc datele cardului de plata.
Dupa efectuarea platii, utilizatorul PE MyInfo, va primi confirmarea de plata prin e-mail la adresa de e-mail a contului PE MyInfo.
Se accepta orice tip de carduri emise de banci romanesti si straine sub siglele VISA si MasterCard. Conditia este ca respectivul card sa aiba activa optiunea de plata online.
In urma introducerii datelor de pe card la efectuarea platii online, acestea nu se vor utiliza sau stoca de catre Premier Energy Furnizare S.A.
In cazul platilor cu cardul online, direct din PE MyInfo, procesarea acestora va fi realizata prin intermediul unui procesator de plati. La momentul efectuarii platii, veti fi redirectionat catre o pagina de plata pusa la dispozitie de procesatorul de plati PayU S.A. (furnizor de servicii tert fata de Premier Energy Furnizare S.A.) in cadrul careia veti gasi detalii privind termenii si conditiile pentru utilizarea functionalitatii de plata cu cardul si privind prelucrarea datelor cu caracter personal aferente, realizata de procesatorul de plati.