Intrebari frecvente - Main
Cum procedez daca la crearea unui cont este afisat mesaj de eroare?
Afisarea mesajelor de mai jos poate fi rezultatul introducerii informatiilor eronate in campurile formularului de inregistrare (ex: Cod client, Cod de validare, Numar factura, Numar contract) in comparatie cu datele inregistrate in sistemul informatic.
Daca se afiseaza unul dintre mesajele "Datele completate in campurile cod client, numar factura si/sau numar contract nu corespund cu inregistrarile noastre. Te rugam sa incerci din nou." sau "Datele completate in campurile cod client si/sau cod validare nu corespund cu inregistrarile noastre. Te rugam sa incerci din nou.", iti recomandam sa urmezi pasii de mai jos pentru crearea unui cont PE MyInfo:
Daca esti client noncasnic si ai cel putin o factura emisa, este suficient sa completezi doar campurile aferente:
- Codului de client;
- Numarului de telefon (optional);
- Numarului de factura;
- Adresei de e-mail si apoi sa reintroduci adresa de e-mail.
In cazul in care nu s-a emis nicio factura de la data incheierii contractului trebuie sa completezi campurile:
- Cod de client;
- Numar telefon (optional);
- Numar contract;
- Adresa de e-mail;
- Reintrodu adresa de e-mail.
Daca esti client casnic, trebuie sa completezi campurile:
- Cod de client;
- Ultimele 6 cifre din Codul Numeric Personal;
- Numar telefon (optional);
- Adresa de e-mail;
- Reintrodu adresa de e-mail.
Dupa completarea campurilor mentionate mai sus, este necesara bifarea urmatoarelor campuri:
- Accept Termenii si conditiile si am citit Politica de confidentialitate pentru PE MyInfo
- Nu sunt robot.
Finalizarea contului PE MyInfo necesita apasarea butonului Pasul Urmator. Dupa finalizare, vei primi pe adresa completata in formularul de inregistrare un e-mail cu link-ul pentru setare parola.
Parola trebuie sa contina:
- minim 8 caractere,
- cel putin o litera mare
- cel putin o litera mica
- cel putin o cifra
Daca sunt abonat E-factura, mai este necesar sa imi fac cont PE MyInfo?
Contul PE MyInfo completeaza serviciul E-factura, oferindu-ti informatii de care ai nevoie despre toate serviciile furnizorului de energie electrica si gaze naturale Premier Energy Furnizare.
Verificarea consumului de energie electrica si gaze naturale
Vizualizarea si descarcarea facturilor
Realizarea de plati online
Vizualizarea situatiei platilor si restantelor
Programarea vizitelor in Centrele de Relatii cu Clientii
Transmiterea indexului autocitit
Vizualizarea istoricului de consum, de facturi, de plati
Cum se activeaza E-factura?
Te poti abona la serviciul E-factura simplu si rapid in sectiunea E-factura din aplicatia PE MyInfo sau in unul din Centrele de Relatii cu Clientii Premier Energy Furnizare.
Pot sa primesc factura atat in format electronic, cat si prin posta?
Factura de energie electrica sau gaze naturale se poate transmite fie prin posta, fie prin e-mail, insa nu prin ambele canale de comunicare.
Cum pot solicita o plata esalonata a facturii de energie electrica sau gaze naturale?
Pentru a esalona plata unei facturi de energie electrica sau gaze naturale Premier Energy Furnizare, este necesara transmiterea unei solicitari scrise, impreuna cu copia actului de identitate. Cererea poate fi depusa astfel:
prin intermediul contului PE MyInfo - sectiunea Solicitari/Sesizari ;
prin e-mail la contact.clienti@premierenergy.ro;
prin fax la 0248 52 48 34 ;
prin servicii de corespondenta, la adresa: Premier Energy Furnizare S.A., localitatea Targu-Jiu, strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238 ;
personal, la oricare Centru de Relatii cu Clientii Premier Energy Furnizare.
Cum imi creez cont PE MyInfo?
Acceseaza portalul online, pe https://myinfo.premierenergy.ro/ , sau utilizand aplicatia mobila PE MyInfo, disponibila in App Store si in Google Play, selecteaza tipul de client si apasa butonul Creeaza cont nou . Completeaza urmatoarele campuri:
Client casnic:
- Codul de client;
- Codul de validare (ultimele 6 cifre din CNP);
- Numar telefon (optional);
- Adresa de e-mail;
- Reintroducerea adresei de e-mail;
- Confirmarea faptului ca esti de acord cu Termenii si Conditiile pentru utilizarea PE MyInfo si ai luat cunostinta de Politica de confidentialitate pentru PE MyInfo.
- Bifarea optiunii "Nu sunt robot".
Client noncasnic:
- Codul de client;
- Numarul unei facturi emise sau numarul contractului de furnizare;
- Numar telefon (optional);
- Adresa de e-mail;
- Reintroducerea adresei de e-mail;
- Confirmarea faptului ca esti de acord cu Termenii si Conditiile pentru utilizarea PE MyInfo si ai luat cunostinta de Politica de confidentialitate pentru PE MyInfo.
- Bifarea optiunii "Nu sunt robot".
Apasa butonul Pasul Urmator si vei primi automat, pe email, un link pentru setarea parolei. Odata indeplinit acest pas, vei primi un mesaj de activare a contului.
De ce sa imi fac cont PE MyInfo?
Beneficiile contului PE MyInfo sunt urmatoarele:
Verificarea consumului de energie electrica si gaze naturale
Vizualizarea si descarcarea facturilor
Realizarea de plati online
Vizualizarea situatiei platilor si restantelor
Programarea vizitelor in Centrele de Relatii cu Clientii
Transmiterea indexului autocitit
Vizualizarea istoricului de consum, de facturi, de plati
Ofertarea si contractarea de energie electrica sau de gaze naturale
Verificarea programelor de intreruperi in alimentarea cu energie electrica.
Ce reprezinta regularizarea consumului de energie electrica?
In cazul in care nu este transmis indexul autocitit in fiecare luna, factura de regularizare se emite dupa citirea operatorului de distributie.
Rezultatul diferentei dintre platile efectuate pe facturi de estimat si consumul real citit de operatorul de distributie reprezinta factura de regularizare, care poate avea un sold debitor (pe minus – care poate ramane in contul clientului pentru a achita facturi viitoare) sau creditor (cu plus – ramas de achitat. Regularizarea consumului nu inseamna o plata dubla, ci plata consumului inregistrat intr-un anumit interval (de regula intre doua citiri ale operatorului de retea sau chiar lunar, in cazul transmiterii lunare a indexului prin autocitire).
Mi-am uitat parola PE MyInfo. Ce pot face?
Daca ai uitat datele de logare ale contului PE MyInfo, apasa butonul Resetare parola si, in fereastra aparuta, completeaza-ti adresa de email. Vei primi un mesaj cu un link pentru setarea unei noi parole.
Ce se intampla in cazul in care nu comunic furnizorului solicitarea de reluare a alimentarii cu energie electrica sau de prelungire a sistarii temporare pentru o noua perioada?
In lipsa solicitarii de reluare a alimentarii cu energie electrica sau de prelungire a sistarii temporare pentru o noua perioada, perioada de sistare se prelungeste automat pana la primirea acesteia, dar nu mai mult de 3 luni, dupa care furnizorul poate rezilia contractul.
Am introdus gresit datele de identificare la efectuarea platii, cum pot solicita realocarea acesteia?
Pentru realocarea platii efectuate este necesara transmiterea solicitarii scrise, prin completarea unei cereri (formular tipizat), la care se ataseaza copia dovezii de plata. Solicitarea poate fi depusa astfel:
prin intermediul contului PE MyInfo - sectiunea Solicitari/Sesizari;
prin email, la adresa contact.clienti@premierenergy.ro;
prin fax, la numarul 0248524834;
prin servicii de corespondenta, la adresa: Premier Energy Furnizare S.A., localitatea Targu-Jiu, strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238;
personal, la oricare Centru de Relatii cu Clientii Premier Energy Furnizare.
De ce apare sold restant pe factura curenta daca factura anterioara a fost achitata in termenul de scadenta?
Pentru acest caz, pot exista doua situatii:
Daca plata a fost efectuata in jurul datei de emitere a noii facturi este posibil ca plata sa fie inregistrata in cont in decurs de 2-3 zile de la data efectuarii platii.
Daca plata efectuata a achitat facturi mai vechi, atunci suma de pe factura scadenta va aparea ca restanta pe factura viitoare.
De ce nu pot vizualiza facturile in format PDF din contul PE MyInfo?
Pentru vizualizarea facturilor in format PDF din contul online PE MyInfo este necesar sa ai activ serviciul de primire a corespondentei prin e-mail, E-factura.
Daca ai deja serviciul activat si totusi nu poti vizualiza facturile in format PDF, este necesar sa verifici setarile browser-ului folosit. In cazul in care optiunea de blocare a ferestrelor pop-up este activa, trebuie sa permiti accesul acestui tip de ferestre pentru ca factura sa poata fi descarcata.
Dupa apasarea butonului PDF, va fi afisat un mesaj, fie in partea de sus, fie in partea de jos a paginii web, in functie de browser-ul folosit (Internet Explorer, Google Chrome, etc.), prin care iti este solicitat acordul pentru deschiderea documentului.
Nu am primit factura de energie, cum pot obtine o copie?
Daca intampini in mod frecvent acesta situatie, iti recomandam activarea serviciului online de primire a facturii in aplicatia PE MyInfo – sectiunea E-factura. Astfel poti vizualiza si descarca oricand factura in format PDF din contul tau, sectiunea Facturi.
Din momentul activarii, urmatoarele facturi vor fi transmise doar pe adresa de e-mail.
Poti solicita copia facturii pe e-mail si prin celelalte canale de comunicare, puse la dispozitia ta: Info Linia Premier Energy - 0251/929, e-mail la adresa contact.clienti@premierenergy.ro.
Cum pot plati online factura la energie electrica si gaze naturale?
Facturile Premier Energy Furnizare la energie electrica si gaze naturale se pot achita online, direct din aplicatia PE MyInfo sau contul PE MyInfo.
De ce nu pot fi reconectat in aceeasi zi in care confirm plata pentru energie electrica?
Toate solicitarile primite sunt preluate si programate pentru analiza si raspuns conform ordinii de sosire a acestora. Avand in vedere situatia neplacuta de a ramane fara energie electrica, acestea sunt preluate cu prioritate si au intaietate in preluarea sarcinilor de lucru. Totodata, in functie de numarul solicitarilor, termenul maxim pentru reluarea alimentarii cu energie electrica a consumatorului dupa sistarea pentru neplata este de maximum doua zile lucratoare de la efectuarea platii restante, ulterior, conform scadentelor, urmand a fi achitate integral catre furnizor atat penalitatile datorate, precum si cheltuielile ocazionate de sistarea si reluarea furnizarii (conform Ordinului 64/2014 si a Ordinului ANRE 28/07).
Exista avantaje pentru plata facturii de energie electrica prin debit direct?
Prin activarea serviciului Direct Debit nu mai ai grija platii facturii la timp. Te deplasezi o singura data la sediul unitatii bancare, unde soliciti si semnezi Mandatul de Debitare Directa. Astfel, singura ta grija este de a te asigura ca in contul tau bancar exista suma necesara achitarii in regim automat a facturilor la data scadentei.
Pot solicita furnizorului sistarea temporara a furnizarii energiei electrice?
Da, poti solicita sistarea temporara a alimentarii cu energie electrica depunand/transmitand o cerere in scris, insotita de copia actului de identitate, astfel:
prin intermediul contului PE MyInfo - sectiunea Solicitari/Sesizari;
prin email, la adresa contact.clienti@premierenergy.ro ;
prin fax, la numarul 0248524834;
prin servicii de corespondenta, la adresa: Premier Energy Furnizare S.A., localitatea Targu-Jiu, strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238;
personal, la oricare Centru de Relatii cu Clientii Premier Energy Furnizare.
Deconectarea se poate face pentru minimum o luna si maximum un an, achitand contravaloarea lucrarilor de intrerupere a alimentarii cu energie electrica efectuate in acest scop de catre operatorul de retea.
Pentru reluarea alimentarii cu energie electrica, trebuie sa te adresezi furnizorului cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de sfarsitul perioadei de sistare solicitate.
Se poate emite o singura factura pentru mai multe locuri de consum?
Da, se poate emite o factura pentru mai multe locuri de consum. In acest sens, clientul/ titularul de contract trebuie sa transmita/ sa depuna o cerere in scris insotita de copia actului de identitate prin unul din canalele de comunicare puse la dispozitie:
prin intermediul contului PE MyInfo - sectiunea Solicitari/Sesizari;
email, la adresa contact.clienti@premierenergy.ro;
fax, la numarul 0248524834;
servicii de corespondenta, la adresa: Premier Energy Furnizare S.A., localitatea Targu-Jiu, strada Depozitelor, numarul 2, judetul Gorj, cod postal 210238;
personal, la oricare Centru de Relatii cu Clientii Premier Energy Furnizare.
Daca am platit mai mult decat am consumat, cum pot recupera suma achitata in avans la energie electrica?
Daca in urma emiterii facturii de regularizare, suma platita de client prin facturile anterioare este mai mare de 100 lei, acesta poate solicita restituirea, in maximum 14 zile de la primirea facturii, direct la un ghiseu bancar (BRD), cu perceperea de catre banca a unui comision de retragere sau prin transfer bancar in contul clientului (mentionat in solicitarea transmisa) in maximum 14 zile calendaristice de la emiterea facturii.
Daca avansul este mai mic de 100 lei sau suma provine din plati efectuate de client, atunci este necesara completarea si depunerea unei cereri de restituire (formular tipizat care poate fi solicitat la Info Linia Premier Energy – 0251 929, sau poate fi completat direct in Centrul de Relatii cu Clientii).
Cum se face autocitirea indexului contorului de energie electrica?
Primul pas in vederea transmiterii indexului autocitit este verificarea perioadei optime pentru transmitere a indexului. Aceasta este afisata pe prima pagina a facturii/ in detalii factura.
Transmiterea indexului autocitit se poate realiza in aplicatia PE MyInfo – sectiunea Index.
O alta varianta presupune parcurgerea urmatorilor pasi:
1. Pregatirea informatiilor necesare pentru efectuarea apelului:
citeste contorul si noteaza indexul aferent fiecarui registru de energie electrica;
iti recomandam sa compari citirea anterioara a contorului cu citirea curenta, astfel incat consumul rezultat sa nu fie prea mare sau prea mic fata de consumul mediu lunar;
iti recomandam sa ai la indemana codul de autocitire care trebuie tastat pe telefon. (Codul de autocitire este compus din 10 cifre si incepe cu cifrele 005);
*Codul de autocitire, numarul de telefon de autocitire si perioada de autocitire sunt mentionate pe factura.
2. Apelarea numarului de telefon 0800-500-500.
3. Introducerea codului de autocitire:
Dupa apelarea numarului de telefon, vei fi intampinat de un mesaj preinregistrat, iar prima informatie care este solicitata este codul de autocitire.
Daca introduci codul de autocitire corect si tastezi #, vei primi mesajul "Va rugam apasati 1 daca codul introdus este corect si 2 daca doriti sa il reintroduceti."
Daca nu reusesti sa introduci codul de autocitire corect, ai posibilitatea sa-l mai introduci inca o data. Dupa cele doua incercari apelul va fi deconectat.
4. Introducerea indexul autocitit:
Dupa introducerea codului de autocitire, vei fi indrumat sa introduci indexul afisat de contor.
Daca introduci indexul corect si tastezi #, vei primi mesajul "Va rugam apasati 1 daca indexul introdus este corect si 2 daca doriti sa il reintroduceti.";
Daca nu reusesti sa introduci indexul corect, ai posibilitatea sa-l mai introduci inca o data.
Dupa cele doua incercari, daca nu ai introdus indexul corect, vei primi mesajul: „Indexul introdus nu corespunde criteriilor de validare. In maxim 24 ore lucratoare veti fi contactat de un reprezentant al serviciului nostru.
De ce nu pot accesa facturile pentru un alt cod de client, din contul personal PE MyInfo?
Aplicatia PE MyInfo a fost conceputa astfel incat adresa de e-mail utilizata pentru crearea unui cont online poate fi asociata doar aceluiasi Cod Numeric Personal. Din aceste motive, nu este tehnic posibil, in acest moment, gruparea unor contracte incheiate cu titulari diferiti sub acelasi cont PE MyInfo. In aplicatia PE MyInfo pot fi asignate mai multe coduri de client cu conditia sa ii apartina aceluiasi titular de contract.
Considerentele avute in vedere de Premier Energy Furnizare S.A. in alegerea acestui mecanism de configurare a platfomei PE MyInfo au vizat printre altele si respectarea confidentialitatii datelor aferente raportului contractual pentru protejarea impotriva utilizarii neautorizate
Cum se adauga un cod de client la un cont existent?
Pentru adaugarea unui cod de client se acceseaza sectiunea Setari cont, subsectiunea Date personale, si se apasa butonul Adauga cod client.
Cum pot sa transmit indexul autocitit la gaze naturale?
Primul pas in vederea transmiterii indexului autocitit este verificarea perioadei optime pentru transmitere a indexului. Aceasta este afisata in detalii factura.
Ce trebuie sa stii despre serviciul de autocitire Premier Energy Furnizare:
- Poate fi accesat simplu si rapid prin intermediul contului PE MyInfo – sectiunea Index;
- Poate fi accesat la Info Kiosk-urile instalate in centrele de relatii cu clientii*;
- Se poate transmite gratuit, apeland: 0800 500 200 (pentru gaze naturale).
- Este eficient si rapid, permitandu-ti sa transmiti indexul fara a intra in contact cu un operator;
- Poate fi folosit doar in perioada de autocitire, asa cum apare ea pe factura.
Nu poate fi folosit in urmatoarele situatii:
- Daca ai energia electrica sistata;
- Daca nu esti in perioada de autocitire mentionata pe factura;
- Daca in instalatia ta exista un grup de masura cu constanta de facturare diferita de 1;
- Atunci cand, conform contractului de furnizare, operatorul de distributie citeste lunar contorul.
Este bine sa stii ca, in situatia in care nu reusesti sa introduci indexul autocitit prin linia telefonica dedicata acestui serviciu (0800-500-500), ai posibilitatea sa apelezi Info Linia Premier Energy la numarul de telefon 0251929, luni-vineri, in intervalul 08:00-20:00 pentru a primi consultanta de la un operator Call Center.
*Info Kiosk-urile sunt instalate in centrele de relatii cu clientii din: Pitesti, Ramnicu Valcea, Craiova, Alexandria, Slatina, Drobeta-Turnu Severin, Targu Jiu, Iasi, Curtea de Arges, Dragasani, Campulung, Timisoara, Caracal.
Care este deosebirea intre adresa de domiciliu si adresa de corespondenta?
Adresa de domiciliu este domiciliul clientului, mentionat in cartea de identitate.
Adresa de corespondenta este adresa mentionata de client, la care trebuie sa se livreze facturile si alte informari.
Care este termenul de plata al unei facturi?
Termenul in care trebuie achitata factura de energie electrica sau gaze naturale este termenul de scadenta mentionat atat pe factura, cat si in contractul de furnizarea a energiei electrice sau gaze naturale. In cazul in care factura nu este achitata in termenul agreat contractual, se va proceda la deconectarea locului de consum.
Care sunt documentele necesare pentru preluarea contractului de furnizare a energiei electrice sau gaze naturale in cazul clientului casnic/ noncasnic?
Documentele necesare schimbarilor administrative (preluarea contractului) pentru energie electrica sunt:
Pentru clienti casnici:
- Copia actului de identitate al solicitantului;
- Declaratie pe propria raspundere privind detinerea unui drept locativ si ca nu exista litigii locative cu privire la spatiul pentru care se solicita incheierea contractului;
- Cerere pentru incheiere contract de furnizare energie electrica, in care trebuie sa se regaseasca optiunea clientului privind oferta aleasa.
*Documentele se depun in copie, semnate si stampilate, conform cu originalul.
Pentru clienti noncasnici:
- Copie CUI/CIF firma;
- Cerere pentru incheiere contract de furnizare energie electrica; in cerere trebuie sa se precizeze optiunea privind oferta aleasa;
- Declaratie pe propria raspundere;
- Clientii persoane juridice care utilizeaza energia pentru consum casnic vor completa acest model de Cerere pentru incheiere contract de furnizare energie electrica.
*Documentele se depun in copie, semnate si stampilate, conform cu originalul.
Documentele necesare schimbarilor administrative (preluarea contractului) pentru gaze naturale sunt:
Pentru clienti casnici:
- Copia actului de identitate al solicitantului;
- Cerere pentru incheiere contract de furnizare gaze naturale in care trebuie sa se regaseasca optiunea clientului privind oferta aleasa;
- Declaratie pe propria raspundere privind utilizarea gazelor naturale numai pentru desfasurarea activitatilor casnice;
- Declaratie pe propria raspundere privind detinerea unui drept locativ si ca nu exista litigii locative cu privire la spatiul pentru care se solicita incheierea contractului. Poti descarca cererea si declaratiile de aici;
- Acordul de acces (daca este disponibil).
*Documentele se depun in copie, semnate, conform cu originalul.
Pentru clienti noncasnici:
- Copie CI administrator si CUI firma;
- Cerere pentru incheiere contract de furnizare gaze naturale in care trebuie sa se regaseasca optiunea clientului privind oferta aleasa si necesarul de consum aferent perioadei de livrare, defalcat pe luni;
- Declaratie pe propria raspundere privind detinerea unui drept locativ si ca nu exista litigii locative cu privire la spatiul pentru care se solicita incheierea contractului. Poti descarca cererea si declaratia de aici;
- Cont bancar de virament si denumirea bancii prin care consumatorul deruleaza platile;
- Acordul de acces (daca este disponibil).
*Documentele se depun in copie, semnate si stampilate, conform cu originalul.
Cum se seteaza parola?
Dupa completarea datelor de inregistrare a contului PE MyInfo, prin apasarea butonului "Pasul Urmator", vei primi automat, pe email, un link pentru setarea parolei.
Parola trebuie sa contina:
- minim 8 caractere;
- cel putin o litera mare;
- cel putin o litera mica;
- cel putin o cifra.